Vuoden 2017 voittaja: Alina Venermo

Nimi: Alina Venermo

Best Seller -kilpailuvuosi: 2017

Ammattikorkeakoulu: Turun ammattikorkeakoulu

Arvosana omasta Best Seller -kokemuksesta: 10

Nykyinen työnantaja ja titteli:  Folcan Oy, CEO. Fast, Secure and Visual Websites to increase sales

 

1. Kuinka kauan omasta Best Seller -voitostasi on?

Noin puolitoista vuotta, voitin vuonna 2017.

2. Mitä kilpailu antoi Sinulle? Mikä on paras muistosi kilpailusta?

Kilpailu antoi lisää intoa ja motivaatiota, mutta erityisesti itseluottamusta. Kilpailusta sai paljon hyviä kontakteja. Ei vain sellaisia kontakteja, joiden käyntikortti löytyy nyt taskusta, vaan kontakteja, joihin voi oikeasti ottaa yhteyttä. Niin opiskelija- kuin yrityskontakteja. Kevään myynnin kurssit ja projektit yhdessä opiskelukavereiden kanssa olivat yksiä opiskeluajan parhaita kursseja, jotka huipentuivat upeaan Best Seller päivään. Kokemus myös boostasi ja motivoi siihen, että jatkossa voi tehdä töitä myynnin parissa, vaikka opiskelenkin tuotantotalouden insinööriksi. Oli ilo huomata, että tuotantotalouden opinnoista voi olla myös hyötyä myynnin parissa!

On vaikea nostaa esiin yhtä yksittäistä kokemusta kilpailupäivästä, koska koko myynnin keväästä on jäänyt hyvä fiilis. Mutta jos jotain tulee nostaa esille, niin erityisesti kilpailupäivän fiilis ja ihmiset olivat huippuja!

3. Oletko saanut hyödyntää kilpailua varten opittuja taitoja myöhemmin työelämässä?

Kyllä, tällä hetkellä vastaan työssäni markkinoinnista Midpointedilla. Markkinointi ja myynti ovat nykypäivänä hyvin yhtenäinen toiminto. Jos ei ymmärrä B2B myyntiä, ei voi mielestäni tehdä tuloksellisesti B2B markkinointia.

Lisäksi, perustimme yrityksen ystäväni kanssa ja aloitan työt täysipäiväisenä yrittäjänä helmikuusta eteenpäin. Yrityksemme Folcan Oy tarjoaa PK- yrityksille tietoturvallisia, visuaalisesti miellyttäviä ja responsiivisia nettisivuja. Missionamme on auttaa yrityksiä ottamaan kaikki tehot irti nettisivujen potentiaalista myyntikanavana. Tavoitteellisuus, asiakkaan kuunteleminen ja ymmärrys myynnin keinoista antavat hyvät valmiudet myös yrittäjyyteen. Kevään myyntimoduuli ja Best Seller antoivat todella vahvan kuvan myynnin keinoista, tavoitteista ja prosesseista.

4. Kannattaako kilpailuun osallistua?

Kyllä, kilpailussa pääsee haastamaan itsensä ja kokeilemaan mitä B2B myynti voi olla, koska kilpailu on tehty niin aidoksi. Kilpailupäivänä myyntitilanteessa oppii itsestään myyjänä lisää. Suorituksen jälkeen tulee analysoitua omaa myyntikeskustelua, miten oma suoritus meni ja sen myötä voi kehittyä. Koko kevään kestäneen myyntikurssin lisäksi, kilpailupäivän aikana oppi vielä paljon lisää myynnistä ja myyntiprosessista. Kilpailusta saa hyviä kontakteja ja se on mukava yhteisöllinen tapahtuma.

5. Terveisiä tuleville Best Seller -kilpailijoille?

Tsemppiä! Lukekaa arviointilomake tarkkaan ja valmistautukaa hyvin. Pidä kiinni suunnitelmastasi, mutta ole aidosti oma itsesi myyntitilanteessa. Vaikka pelottaisi, niin mukaan vaan!

- Alina Venermo

Jaa

 

 

Sales Booster

Mercuri International toimi kevään 2019 Best Seller Competitionin Sales Boosterina. He "boostasivat" opiskelijoita kilpailuun erilaisin keinoin kevään aikana.

Katso, miten voit boostata oman myyntisi vauhtiin:

Myyjä asiakkaan liiketoiminnan kehittäjänä

Sales Booster -video 

Paisteja susille vai neuvottelutaitoja?

Onko myyntiorganisaationne täysi-ikäinen?

Kysy ja kuuntele

Motivaation merkitys ja johtaminen

Vastaväitemenetelmiä -video

 

-

Sosiaalinen media

   

                         

 

 


Kilpailussa 2019 mukana