Kilpailun kuvaus

Kilpailun kuvaus

Jo 11 vuoden ajan ammattikorkeakouluopiskelijat ovat kisanneet parhaan myyjän tittelistä Haaga-Helian ja Turun ammattikorkeakoulun organisoimassa Best Seller Competition -kilpailussa. Kilpailu tarjoaa uskomattomia mahdollisuuksia niin opiskelijoille kuin yrityksillekin. 

Ammattitaitoiset myynnin valmentajat kuudesta ammattikorkeakoulusta kouluttavat alan lupaavimpia opiskelijoita, joiden taitoja mitataan myyntitilannetta mukailevassa kilpailutilanteessa. Tavoitteenamme on nostaa ammattimaisen myyntityön arvostusta ja kehittää yrityksille elintärkeää myyntiosaamista suomalaisessa yhteiskunnassa.

Alkujaan Best Seller Competition on ollut Turun ammattikorkeakoulun ja Haaga-Helian välinen kilpailu, mutta vuosien varrella muutkin Suomen ammattikorkeakoulut ovat innostuneet kilpailusta ja vuonna 2020 kilpailuun osallistui jo kuusi B2B-myyntityöhön opetuksessaan panostavaa korkeakoulua. Kilpailu järjestetään vuorovuosin Helsingissä Haaga-Helia ammattikorkeakoulussa ja Turun ammattikorkeakoulussa.

Mukaan osallistuvat korkeakoulut aloittavat jo aikaisin oman kilpailijajoukkonsa valmentamisen kohti kevään finaalia. Kouluilla on omat opintojaksonsa ja alkukarsintansa, joiden voittajat jatkavat myyntikilpailun finaaliin. Kilpailuun valitaan neljä parasta kilpailijaa kustakin ammattikorkeakoulusta. 

Myynnin oppimisessa on tärkeää päästä harjoittelemaan taitojansa oikeisiin yrityksiin. Kaikki kilpailussa mukana olevat korkeakoulut tekevät läheistä yhteistyötä yritysten kanssa, joten opiskelijoilla on jo ennen valmistumistaan kokemusta yritysmaailmasta. Best Seller Competition on opiskelijoille täysin uniikki keino testata ja kehittää omaa osaamistaan. Kilpailu valmentaa korkeakouluopiskelijan alan halutuksi moniosaajaksi, huippumyyjäksi, joka vastaa tulevaisuuden tarpeisiin.

Kilpailuun haetaan vuosittain yhteistyökumppaneita sponsoreita, joille kisatilanne on erinomainen keino tutustua tulevaisuuden huippumyyjiin. Best Seller Competition on myös erinomainen keino rakentaa työnantajamielikuvaa sekä parantaa yrityksen näkyvyyttä opiskelijoiden keskuudessa. Best Seller Competitionissa on mukana monta upeaa, myyntiä arvostavaa yritystä, joita ilman kilpailun järjestäminen ei olisi mahdollista. Mukana olevat yrityskumppanit pääsevät seuraamaan sekä tuomaroimaan intensiivistä ja mielenkiintoista kilpailua, jonka avulla yritykset voivat oppia itsekin uutta sekä löytää uusia lahjakkuuksia. 

 

 

Usein kysytyt kysymykset:

 

Millaisen näkyvyyden webinaaripaketteja ostavat asiakkaat saavat?

Vastaus: Webinaaripakettiin ei sisälly erillistä näkyvyyttä.

Näytetäänkö ilmoittautumisvideoita jossain myöhemmin tai tulevatko ne nähtäväksi johonkin?

Vastaus: Ilmoittautumisvideot tulevat järjestäjän käyttöön, mutta niitä ei julkaista missään.

Mikä on pääpalkinto voittajalle? Entä muut palkinnot?

Vastaus: Pääpalkinto on 400€, toiselle 300€, kolmannelle 200€ ja neljännelle 100€ lahjakortti Verkkokauppa.com:iin.

Ketkä toimivat tuomaristossa ja kuinka monta tuomaria huoneessa on?

Vastaus: Tuomaristossa toimii yhteistyökumppaneiden ja Turun ammattikorkeakoulun kouluttamat edustajat. Jokaisessa huoneessa on vähintään kolme tuomaria.

Voivatko alkuerään osallistuvat opiskelijat halutessaan osallistua gaala-illalliselle to 28.4?

Vastaus: Tarjoamme illalliskortin kaikille finalisteille sekä kahdelle valmentajalle per kilpailija. Lisäksi illalliskortteja voi ostaa Turun ammattikorkealta hintaa 48€/illalliskortti.

Millaista palautetta kilpailijat saavat suorituksistaan?

Vastaus: Opiskelijat saavat suorituksiensa pisteet valmentajiensa kautta. Finaalissa kerätään pisteiden lisäksi myös avointa palautetta.

Mikä on kilpailumaksu vuonna 2022?

Vastaus: Alkueriin osallistuvasta opiskelijasta Turun ammattikorkeakoulu laskuttaa 200€/osallistuja toukokuun loppuun mennessä. Maksuun sisältyvät kilpailun järjestelyt alkutilanteesta gaalailtaan, finaalipäivän tapahtumat Turussa, kokoustarjoilut, finaalistreamlinkki osallistuville korkeakouluille, kilpailun palkinnot finalisteille sekä gaalailta finalisteille ja kahdelle heidän valmentajalleen.

Finaalicasessä puhutaan kumppanuuspaketista. Mitä se sisältää vai saako opiskelija itse päättää sen sisällön?

Vastaus: Casessä on kerrottu Lohtua sotaa paenneille äideille -kumppanuudesta, missä apu ohjataan Ukrainan sotaa Suomeen paenneille äideille ja heidän lapsilleen Varsinais-Suomen Punaisen Ristin kautta.

Tuleeko tapaamisessa hyödyntää olemassaolevia taustatietoja, joissa ostaja on sama. Vai onko ohjeistus vain viitteellinen?

Vastaus: Ohjeistus on viitteellinen. Tapaamisen alussa on aina hyvä esittäytyä ja varmistua, kenen kanssa tapaamisella ollaan.

Briiffissä sanotaan, että ” Kumppanuusmallin osana tarjoat osallistumista myös Maailma muuttuu myymällä -webinaariin.” eli ajatus siis on, että myydään parin tunnin päästä alkavaa webinaaria? Entä ne opiskelijat, jotka jo tänään klousasivat kaupan?

Vastaus: Webinaariin osallistumista voi käyttää osana kumppanuusmallia kaupan saamiseksi maaliin. Myyntitilanne on kuvattu finaalicasessä ja siitä jatketaan finaalissa 28.4.

Comments are closed.