Blogit

Best Seller Competition 2016 voittaja Salla Pantsar: kilpailukokemus ja sen tuomat mahdollisuudet

Epäröin kauan koulun kisajoukkueeseen pyrkimistä, suoraan sanottuna pelkäsin että epäonnistuisin täysin. Myyntipuheen runko ja myytävä tuote olivat aivan uusia asioita... Lue lisää...

Hei me larpataan! – myyntiosaamista tietotekniikan opiskelijoille

Larppasin tänä aamuna. Siis leikin roolipeliä, live action role playtä, tietotekniikan opiskelijoiden kanssa. He myivät ja minä ostin tietotekniikkaa. Selvennykseksi... Lue lisää...

Best Seller Competitionissa 2010 kilpaillut Silja Ahtiainen: miten ihmeessä minusta tuli soneralainen?

25-vuotias nuori nainen ja töissä TeliaSoneran suuryritysasiakasmyynnissä keskellä ICT-maailmaa ja sen kummallisuuksia. Miten siinä oikein kävi niin? Tässä tekstissä lyhyt... Lue lisää...

Suomalaiset nuoret edellä yhdysvaltalaisia?

Juuri Yhdysvalloista tulleena, kansallisen myyntikilpailun nähneenä ja myynnin yliopistoja ja konferensseja kiertäneenä, mieleen tulee iloinen ajatus: Kyllä Suomi nousee sillä... Lue lisää...

Insinööriopiskelijoille myyntitaidot

Miksi insinööriopiskelijoille ei ole tarjolla myynti- ja liiketoimintaosaamisen koulutusta. Ammattikorkeakouluissa tradenomiopiskelijoilla on huomattavasti enemmän myyntiosaamisen ja...

Dellin mukaan meille on kasvamassa aivan huikeita B2B-myyjiä

Me Dellillä olemme todella iloisia siitä, että olemme saaneet olla mukana tukemassa tulevaisuuden huippumyyjiä vuoden Best Seller Competitionissa. Itselläni oli... Lue lisää...

Mitä myyntihenkisyys ja myynnillisyys ovat? TAMKin kilpailijan mietteitä.

Olen Eemeli Pelamo, liiketalouden opiskelija Tampereen ammattikorkeakoulusta. Myyntihenkinen ihminen. Klassinen kuvaus työnhakijan ominaisuuksista työhakemuksessa, kun haetaan myynnillisyyttä...

Mitä asiakas pohtii ostaessaan ohjelmistoja?

Ohjelmistotuotteiden yritysmyynnissä on sellainen erikoinen piirre, että asiakkaan hyödyt realisoituvat vasta kun loppukäyttäjät ovat sitoutuneita valitun ohjelmiston käyttöön. Esimerkiksi jos... Lue...

Miten tässä nyt näin kävi? Markkinointinainen ihastui myyntiin.

Olen huomannut huolestuttavan piirteen itsessäni. Olen ihastunut, ehkäpä rakastunut. Olen pitkän linjan markkinoinnin ammattilainen. Olen puhunut aina markkinoinnin tärkeydestä, pitänyt... Lue lisää...