Kilpailun kuvaus

Vuoden 2019 Best Seller Competition pääsponsori on Fonecta ja kilpailun myytävänä palveluna toimii Kontakti.

Tutustu kilpailutilanteen kuvaukseen ja kilpailun arviointilomakkeeseen.

 

Kilpailutilanteessa myyjänä toimiva opiskelija kohtaa 20 minuutin myyntikeskustelussa yrityksen ostajan. Alkuerien ostajan profiili on luovutettu opiskelijoille hyvissä ajoin ennen kilpailua, joten he ovat voineet valmistautua asiakkaan kohtaamiseen. Myös ostajina toimivat yrityskumppanien ja korkeakoulujen edustajat on perehdytetty omaan rooliinsa ennen myyntikeskustelua.

Alkuerien parhaat kilpailijat pääsevät finaaliin. Tämän vaiheen ostajan profiilin kilpailijat saavat tietoonsa vasta tuntia ennen suoritusta. Yleisöllä on mahdollisuus seurata reaaliaikaisesti finaalisuorituksia järjestävän ammattikorkeakoulun tiloissa. Myyntikilpailu huipentuu illalla järjestettävään palkintojenjakogaalaan.

Best Seller Competition -myyntikilpailussa arvioidaan seuraavia asioita:

  • Aloitus – myyntitapaamisen hyvä haltuunotto ja keskustelusuhteen luominen
  • Tarvekartoitus
  • Ratkaisun esittäminen
  • Asiakkaan kysymysten käsittely
  • Myyntitilanteen päättäminen – sitoumuksen saaminen ja jatkosta sopiminen
  • Viestintä- ja vuorovaikutustaidot, yleisvaikutelma
  • Ostajan arvio myyntitilanteesta – miten todennäköisesti ostaja haluaa jatkaa myyjän kanssa keskusteluja

Kilpailun tuomaristo koostuu mukana olevien yrityskumppanien sekä korkeakoulujen edustajista.
 

 

Jaa

 

 

Sales Booster

Mercuri International toimii Best Seller Competitionin Sales Boosterina. He "boostaavat" opiskelijoita kilpailuun erilaisin keinoin kevään 2019 aikana.

Katso, miten voit boostata oman myyntisi vauhtiin:

Myyjä asiakkaan liiketoiminnan kehittäjänä

Sales Booster -video 

Paisteja susille vai neuvottelutaitoja?

Onko myyntiorganisaationne täysi-ikäinen?

Kysy ja kuuntele

 

-

Sosiaalinen media

   

                         

 

 


Kilpailussa 2019 mukana