Kilpailun kuvaus

Kilpailutilanteessa myyjänä toimiva opiskelija kohtaa 20 minuutin myyntikeskustelussa yrityksen ostajan. Alkuerien ostajan profiili on luovutettu opiskelijoille hyvissä ajoin ennen kilpailua, joten he ovat voineet valmistautua asiakkaan kohtaamiseen. Myös ostajina toimivat yrityskumppanien ja korkeakoulujen edustajat on perehdytetty omaan rooliinsa ennen myyntikeskustelua.

Alkuerien parhaat kilpailijat pääsevät finaaliin. Tämän vaiheen ostajan profiilin kilpailijat saavat tietoonsa vasta tuntia ennen suoritusta. Yleisöllä on mahdollisuus seurata reaaliaikaisesti finaalisuorituksia järjestävän ammattikorkeakoulun tiloissa. Myyntikilpailu huipentuu illalla järjestettävään palkintojenjakogaalaan.

Best Seller Competition -myyntikilpailussa arvioidaan seuraavia asioita:

  • Aloitus – myyntitapaamisen hyvä haltuunotto ja keskustelusuhteen luominen
  • Tarvekartoitus
  • Ratkaisun esittäminen
  • Asiakkaan kysymysten käsittely
  • Myyntitilanteen päättäminen – sitoumuksen saaminen ja jatkosta sopiminen
  • Viestintä- ja vuorovaikutustaidot, yleisvaikutelma

Kilpailun tuomaristo koostuu mukana olevien yrityskumppanien sekä korkeakoulujen edustajista.
 

Vuoden 2019 Best Seller Competition pääsponsori on Fonecta ja myytävä tuote/palvelu julkaistaan alku vuodesta 2019. Tututustu kilpailutilanteen kuvaukseen (tulossa) ja kilpailun arviointikriteeristöön.

 

Jaa

 

 

Sosiaalinen media

   

                         

 

 


Kilpailussa 2019 mukana