Canonin Petteri Saloranta: Piinapenkistä pöydän toiselle puolelle

Taas myyntikilpailussa – Tällä kertaa toisenlaisesta näkökulmasta, ja Canonin remmissä mukana. Opintopolku koulunpenkin osalta on ainakin itsellä tältä erää takana, sillä jätin Haaga-Helian Pasilan toimipisteen haikein, mutta myös hyvin mielin valmistuessani Myyntityön tradenomiksi 3,5 vuoden opintojen jälkeen viime vuoden kesäkuussa. Opinnot antoivat paljon. Niiden jälkeen olen ponnistanut työelämään ja todella

Lue lisää…

Read More »

Elisan aluejohtaja Toni Luhti: Älykästä myyntiä älyttömässä yrityksessä

Tehosta myyntiä, nosta keskikaupan kokoa, hanki kuumempia liidejä ja vaikka mitä. Näitä arvolupauksia kauppaavat sekä markkinoinnin digitoijat että myyntijärjestelmien kehittäjät. Onnea ja autuutta ei ikävä kyllä myynnin osalta voi ostaa. Teknologiset ratkaisut voivat yrityksiä auttaa, mutta menestys on jokaisen rakennettava itse. Myynti on tänä päivänä äärimmäisen hankalaa. Asiakkaat ovat tietoisempia

Lue lisää…

Read More »

Merle Parind Fonectalta kirjoittaa, mitä opiskelu työn ohella tarkoittaa

Kaksi vuotta sitten aloin opiskella Helsingin Markkinointi-instituutissa markkinointiviestinnän erikoisammattitutkintoa. Tutkinto suoritetaan päivätyön ohella, ja tavoitteena opiskelulle oli, että valmistuttuani voisin suunnitella ja johtaa asiakascasejani entistä paremmin. Halusin kehittyä, koska myyntityö vaatii hyvän kuuntelijan. Hyvä kuuntelija taas tarvitsee – ollakseen hyvä kuuntelija – kaksi korvaa ja suun, josta irtoaa asiakasystävällisen hymyn

Lue lisää…

Read More »

Oskari Hyttinen Lumonilta kertoo Lauri Vatasen työpäivästä Espoossa

05:30, Tapiola Espoo Vähitellen kirkastuva sarastus valo herättää Laurin lempeästi yöunilta häiritsemättä muuta perhettä tarpeettoman kovalla äänellä. Reippaasti ylös ja nopea vilkaisu yöpöydällä olevaan kelloon, joka vahvistaa aamun alkaneen aikataulussa. Aamun raukeus kuljettaa ajatukset jo eteisessä odottavien, vaimolta joululahjaksi saatujen, lenkkikenkien luokse. Kengät sujahtavat jalkaan kuin itsestään ja narut ovatkin

Lue lisää…

Read More »

Lumonilla tavoitteena on auttaa asiakasta tekemään kodistaan parempi

Viime tammikuussa yrityksessämme lanseerattiin uusi missio ”parempia koteja”. Siinä kiteytyy kaikessa yksinkertaisuudessaan ydinviesti, miksi me tarjoamme asiakkaillemme parveke- ja terassituotteita. Koska haluamme heidän tekevän kodistaan paremman ja nauttivan siitä vielä enemmän, kuin ennen lasitusta. Lumonin kuluttajamyynti on aina perustunut myyjän omaan aktiiviseen asiakashankintaan. Silloin myyjä kartoittaa omaa myyntialuettaan ja löytää

Lue lisää…

Read More »

Joni Jakonen Turun valmennustiimistä: Kilpailuun valmistautuminen on tosissaan aloitettu

Viime vuonna näihin aikoihin kiireinen kevät 2017 oli virallisesti käynnissä ja myyntivalmennuksen luennot olivat ensimmäistä kertaa alkamassa. Oli jo etukäteen yleisesti tiedossa, että myyntivalmennuksen tunneilla teoria jää enemmän taka-alalle ja tunneilla keskitytään enimmäkseen esiintymiseen ja omalta mukavuusalueelta poistumiseen, näin ainakin monen kohdalla. Ensimmäisellä tunnilla mainittu kilpailu ei vielä tuolloin herättänyt

Lue lisää…

Read More »