Kaksi korvaa ovat korvaamattomat

Menestyminen elämässä perustuu erinomaisiin vuorovaikutustaitoihin, kykyyn luoda luottamus ihmisten välisessä dialogissa kasvokkain tai digitaalisesti. Arvonluonti asiakkaalle perustuu luonnollisesti myös erinomaiseen vuorovaikutukseen, jossa vastavuoroisesti kaikki osapuolet voittavat, tuntevat itsensä hyväksytyiksi ja luovat arvoa. Myyntityö on äärimmäisen vaikea, mutta palkitseva, arvostettu ammatti ja osa toimenkuvaa meille kaikille, toisin kuin Suomessa yleisesti ajatellaan.

Lue lisää…

Read More »

Aamulypsyllä

Radio Suomipopin Aamulypsy on Suomen kuunnelluin radion aamuohjelma. Ohjelman ”isäntä”, Jaajo Linnonmaa on valittu viidesti yleisöäänestyksellä vuoden radiojuontajaksi. Varsinkin asiaa googlaamalla löytyy toki paljon vastakkaisiakin mielipiteitä, mutta ei tartuta liiaksi siihen, onko ohjelma hyvä vai huono. Tartutaan siihen, että se on vuodesta toiseen huikean suosittu. Myyjän näkökulmasta on kiinnostavaa miettiä,

Lue lisää…

Read More »

Myyntityöstä ammatti?

Myyntityön arvostus on noussut tasaisesti ja myös suomalaisyrityksissä ymmärretään entistä paremmin myynnin osaamisen arvo. Hyvä myyjä osaa haastaa asiakkaansa perustellulla eriävällä näkemyksellä, koska hän on taitava vuorovaikuttaja. Hän kykenee myös rakentamaan kestäviä asiakassuhteita. Viimeisten kuukausien aikana me Academic Workillä olemme tehneet runsaasti opiskelijayhteistyötä ja käyneet puhumassa, kouluttamassa sekä jakamassa työelämän

Lue lisää…

Read More »

Tähtimyyjälle on aina töitä

Tähtimyyjäksi ei synnytä, vaan myyjän taitopaletti on jokaisen itsensä haastamisesta pitävän ihmisen saavutettavissa. Jos haluat oppia todella hyväksi myyjäksi, niin pystyt siihen varmasti. Tähtimyyjän tärkein ominaisuus on ehdottomasti asenne. Tähtimyyjä ajattelee olevansa hyvä myyjä. Hänellä on taito nähdä asioiden positiiviset puolet ja kehitysmahdollisuudet. Tähtimyyjä kehittää itseään koko uransa ajan ja

Lue lisää…

Read More »

Mistä kaikki alkoikaan?

Siitä alkaa olla aikalailla kuusi vuotta, kun allekirjoittanut valmistautui ihan tosissaan johonkin uuteen ja tuntemattomaan, sillä Haaga-Helia ja Turun AMK olivat kehitelleet yhteistyössä kokonaan uuden myynnin opiskelijoille suunnatun myyntikilpailun nimeltään Best Seller Competition. Kilpailun tarkoituksena oli vahvistaa molempien koulujen ja yritysmaailman yhteistyötä sekä konkreettisesti näyttää yritysmaailmalle, että myyntiä voidaan kouluttaa

Lue lisää…

Read More »

Missä e-Lionsit luuraavat?

Reilu varttivuosisata sitten tyypillinen vakuutusyhtiön myyntimies oli käynyt kauppaopiston, saanut pakan käyntikortteja ja työsuhde-NMT:n sekä keskikokoisen japanilaisvalmisteisen leasing-auton. Luultavasti Mazda 626:n plyysipenkeillä. Kotikylällään tuore myyntitykki kutsuttiin Lions Clubiin, jonne tämä reippaana, kapeakravattisena ja harmaapukuisena tietysti ilolla lähti mukaan. Lions Club tiesi verkostoitumista kulmakunnan yrittäjien ja yritysjohtajien kanssa. Uutta kauppaa piti

Lue lisää…

Read More »