Lumonilla tavoitteena on auttaa asiakasta tekemään kodistaan parempi

Viime tammikuussa yrityksessämme lanseerattiin uusi missio ”parempia koteja”. Siinä kiteytyy kaikessa yksinkertaisuudessaan ydinviesti, miksi me tarjoamme asiakkaillemme parveke- ja terassituotteita. Koska haluamme heidän tekevän kodistaan paremman ja nauttivan siitä vielä enemmän, kuin ennen lasitusta.

Lumonin kuluttajamyynti on aina perustunut myyjän omaan aktiiviseen asiakashankintaan. Silloin myyjä kartoittaa omaa myyntialuettaan ja löytää potentiaalisimmat asiakkaat. Myyjähän on kuitenkin se, joka parhaiten tietää, missä ovat juuri ne todennäköisimmät kohteet, joihin terassi- tai parvekelasitus parhaiten sopii. Oman asiakashankinnan tueksi markkinointi auttaa parhaansa mukaan luomalla kysyntää ja tavoittelemalla kohderyhmiä verkon kautta.

Jotta voi olla hyvä myyjä ja onnistua omassa työssään parhaalla mahdollisella tavalla, myyjällä pitää olla aito kiinnostus auttaa asiakasta tekemään kodistaan parempi Lumon tuotteiden avulla. Kokemuksemme mukaan noin 90 % asiakkaistamme on käyttänyt terassiaan ajateltua enemmän hankittuaan terassilasituksen. Suurin osa heistä olisi myös hankkinut lasitetun terassin jo paljon aiemmin, mikäli olisi arvannut näin käyvän. Myyjä siis auttaa asiakasta saamaan paljon enemmän kuin vain alumiinia ja lasia.

Paras palkka myyjälle on jälkikäteen saada palautetta tyytyväiseltä asiakkaalta, jonka odotukset on pystynyt täyttämään, jopa ylittämään. Kuulemme usein asiakkaamme suusta, että tästä tuli niin hyvä, että suosittelen kaikille.

Blogitekstin on kirjoittanut Lumon Suomi Oy:n kuluttajaliiketoiminnasta vastaava aluepäällikkö Ville Salmén, jolla on usein vuosien vahva kokemus asiakastyöstä Lumonilla.

Comments are closed.