Jos uskot myymääsi tuotteeseen, voit myydä mitä vaan – lue Robinin parhaat myyntivinkit

Artikkeli: Lime Technologies Finland Oy

Robin Rewell on asiakasvastaava Lime Technologiesilla. Nuorena myyjänä hän haluaa kertoa, miksi myynti on antoisaa työtä sekä jakaa parhaat vinkkinsä aloittaville myyjille. Robin on työskennellyt ratkaisumyynnin parissa Limellä elokuusta 2020 lähtien ja haluaa ehdottomasti jatkaa myyjänä myös tulevaisuudessa.

Myynti tuntuu minulle luontevalta ja viihdyn myynnin parissa varmasti vielä tulevaisuudessakin

 

 

Miksi myynti?

Myynti on osa jokaisen elämää, oli se sitten töissä tai ei. Myynti- ja vuorovaikutustaidot ovat aina tarpeellisia, ja myyjänä voi seurata taitojensa kehitystä helposti tulosten avulla. Robin vakuuttaa, ettei tarvitse olla alan ammattilainen hakeakseen myyjäksi. Hän on itse oppinut paljon uutta CRM-järjestelmistä ja IT-alasta Limellä aloittamisen jälkeen. Myyjänä oleminen on kiehtovaa, sillä todella taitava myyjä voi myydä melkein mitä vain millä tahansa alalla.

Myyjänä kehittyy koko ajan. Tavalla tai toisella joka päivä.

Todella innostava puoli myynnissä on, että myyjänä pääsee suoraan vaikuttamaan liiketoiminnan kasvuun ja yrityksen menestykseen. Tämä antaa Robinille motivaatiota ja on yksi syy sille, että hän tulee iloisena töihin ja pitää työtään merkityksellisenä.

 

Asiakkaan auttaminen on tärkeintä

Onnistumiset motivoivat jokaista myyjää ja kehityksen seuraaminen on jännittävää. Robinille on kuitenkin tärkeintä, että hän tuntee auttavansa asiakkaita ja pystyy ratkaisemaan heidän ongelmiaan. On helppoa myydä tuotetta johon uskoo ja tarjota ratkaisua, joka aidosti auttaa asiakasta.

On vaikea myydä jotain, mihin ei itse usko.

Robinin parhaat myyntivinkit

Kokemuksen myötä Robin on oppinut paljon myynnistä ja kehittää jatkuvasti taitojaan. Nämä ovat hänen parhaat myyntivinkkinsä:

  • Tämä voi kuulostaa kliseeltä, mutta asiakkaan kuuntelu on myyjän tärkein tehtävä. Kuuntelemalla ymmärrät asiakkaan tarpeet ja sitä kautta luot tärkeää luottamusta välillenne.
  • Älä oleta mitään vaan kysy rohkeasti, jotta kummallakin osapuolella on samat odotukset myyntiprosessin aikana.
  • Usko tuotteeseen ja ratkaisuun, jota myyt.
  • Harjoitus tekee mestarin. Hyödynnä omaa kokemustasi, mutta myös kollegoiden ja esimiehesi osaamista pyytämällä heidän tukeaan.
  • Ei ole olemassa täydellistä muottia myyjälle, joten ole oma itsesi!

Ratkaisumyyntiä Limellä

Limellä Robinin mielestä parasta on kulttuuri, vapaus ja monipuoliset työtehtävät. Hän haki Limelle töihin, koska ratkaisumyynti kiinnosti häntä ja kasvuvaiheessa oleva Limen Suomen toiminta tuo mukanaan paljon mahdollisuuksia. Pienellä toimistolla saa paljon vastuuta ja vaikutusvaltaa päätöksiä tehdessä, mutta samalla tiivis yhteisö tarjoaa aina apua ja tukea päivittäisessä työssä.

Sukellus tiiviiseen yrityskulttuurin alkoi heti uusien työntekijöiden neljän viikon mittaisella perehdytyksellä Ruotsin Lundissa muiden Pohjoismaissa aloittavien työntekijöiden kanssa. Perehdytysjaksolla tutustuttiin muihin, paneuduttiin työtehtäviin ja käteen jäi myös monia hauskoja muistoja. Robinin mukaan työt oli helppo aloittaa, kun koki olevansa osa työyhteisöä ja sai hyvän otteen työtehtävistä.

Projektipainotteinen myynti on Robinille mieluisaa työtä. Siinä saa perehtyä kunnolla asiakkaan tarpeisiin ja ongelmiin, ja löytää niihin hyviä ratkaisuja. Hän suosittelee myyntiä kaikille halukkaille ja toivottaa hyvää onnea Best Seller Competitioniin osallistujille.

Tsempit aloittaville myyjille kilpailuun ja tehkää parhaanne

Comments are closed.