Myynti osana taloushallinnon asiantuntijan työtä

Oppimisen ja yhteistyön ilo

Olen Jenna Majanen ja olen työskennellyt kirjanpidon parissa tilitoimistoympäristössä jo kymmenisen vuotta. Greenstepillä olen ollut vajaat kolme vuotta taloushallinnon asiantuntijana ja lähes vuoden myös tiiminvetäjän roolissa. Työssäni nautin erityisesti uuden oppimisesta ja sen jakamisesta eteenpäin. Suurimman ilon saan, kun voin auttaa asiakkaita heidän haasteissaan tai sparrata kollegoita heidän kysymyksissään. Nopeatempoisessa työympäristössä menestyminen vaatii vastavuoroista yhteistyötä, mikä tekee työstä mielekästä.

Myynti osana asiakastyötä

Myynti on merkittävä osa asiakastyötäni, sillä tunnistamalla asiakkaan tarpeet ja Greenstepin tarjoamat palvelut voimme yhdistää tarjonnan ja kysynnän. Esimerkiksi uusien työkalujen tai prosessimuutosten ehdottaminen voi helpottaa asiakkaan arkea ja samalla tuoda meille lisämyyntiä. Tämä voi vähentää manuaalista työtä kirjanpidossa, pienentää tuntiperusteista laskutusta ja vapauttaa aikaa konsultoivalle roolille taloushallinnossa.

Asiakastyytyväisyys ja sen vaikutus myyntiin

Asiakastyytyväisyys ja myynti kulkevat käsi kädessä. Greenstepillä panostetaan asiakaslähtöiseen työhön, ja tyytyväiset asiakkaat suosittelevat palveluitamme eteenpäin. Esimerkiksi toimitusjohtaja, joka on ollut tyytyväinen yhteistyöhön Greenstepin kanssa, voi siirtyä uuteen yritykseen ja haluta jatkaa yhteistyötä siellä. Myös konsernit saattavat laajentaa asiakkuuttaan, kun emoyhtiön hyvä kokemus johtaa muidenkin konsernin yhtiöiden palveluiden siirtämiseen Greenstepille.

Yhteistyö sisäisten asiantuntijoiden kanssa

Aktiivinen yhteistyö CFO-, laki- ja verotiimiemme kanssa tukee sekä sisäistä työtämme että myyntiä. Sparrailemalla asiakkaiden tilanteita voimme tunnistaa lisämyyntimahdollisuuksia asiantuntijapalveluistamme ja tarjota asiakkaillemme arvokasta lisäarvoa heidän liiketoimintaansa.

Myynnin palkitsevuus

Koen myynnin itselleni hyvin palkitsevana. On motivoivaa nähdä asiakastyytyväisyyden johtavan uusiin asiakkuuksiin. Kun onnistumme yhdistämään asiakkaan tarpeet oikeisiin ratkaisuihin, luomme arvoa sekä asiakkaille että Greenstepille ja se tekee työstä entistä merkityksellisempää.

Comments are closed.