Kanavien määrä ja pirstaloituminen lisääntyvät edelleen. Asiakkaan tavoittaminen on muuttunut toisaalta aikaisempaa haastavammaksi, toisaalta helpommaksi. Asiakkaaseen voi ottaa helposti yhteyttä useiden eri kanavien, kuten esimerkiksi LinkedInin kautta. Oikean kanavan löytäminen on kuitenkin usein haaste, sillä asiakkaat suosivat vaihtelevasti lukemattomia eri kanavia – toiset haluavat keskustella sähköpostin, toiset Facebookin ja toiset LinkedInin välityksellä, eikä vaihtoehtojen määrä edes jää siihen. Tämän lisäksi kilpailu asiakkaan huomiosta on kovaa, sillä verkossa on lukemattomasti sekä kaupallista että käyttäjien itse tuottamaa sisältöä.
Haasteena on myös luottamuksen rakentaminen ja vuorovaikutuksen laatu. Voiko esimerkiksi chatbotin kanssa käytyä keskustelua verrata kanssakäymiseen myyjän kanssa? Tai voiko viestien välillä rakentaa yhtä vahvan luottamussuhteen kuin kasvotusten? Vaikka internet usein helpottaa kanssakäymistä merkittävästi, vaarana on, ettei asiakkaita enää kohdata tarpeeksi usein kasvotusten.