Puhelin on tehokas työväline myynnissä

Artikkeli: Fonecta

Fonectalainen Oskari tietää jo, miltä kaupan tekemisen jälkeinen onnistuminen tuntuu, vaikka hän aloitti uudessa työssään B2B-myynnin parissa Fonectalla vasta muutamia viikkoja sitten.

Puhelintyön suhteen Oskari ei ole keltanokka. Edelliset kaksi vuotta hän istui Fonecta-konsernin Turun toimipisteellä kerrosta ylempänä samaan konserniin kuuluvan Nollakakkosen asiakaspalvelutiimissä luurit päässä. 

Osa-aikainen työ Nollakakkosessa sopi loistavasti opintojen oheen. Itsensä haastaminen ja kiinnostus myyntityöhön imaisivat Oskarin kuitenkin kokeilemaan siipiään myynnin parissa.

Puhelimessa täytyy vakuuttaa äänellä

”Puhelimen välityksellä tehtävässä työssä pääsee tehokkaasti keskustelemaan monien ihmisten kanssa päivän aikana eikä aikaa mene siirtymiin, ei minulla eikä asiakkaalla”, Oskari pohtii ja jatkaa: ”mutta persoonaa pitää heittää peliin koska puhelimessa asiakas pitää vakuuttaa puheen avulla.”

Myyntityössä Oskaria veti puoleensa itsensä monipuolinen haastaminen, osaamisen kartuttaminen sekä kaupan nälkä. Lisäksi korviin kantautui suositteluja myyntityöstä Fonectan yritysasiakkaiden parissa, joten media-asiantuntijan paikan avautuessa hakuun, ei Oskari asiaa kauaa pohtinut vaan hakemus lähti matkaan.

Opiskelujen ja työn yhdistäminen luontevaa

Kolmannen vuoden tradenomiopiskelijana Oskarilla on paljon ymmärrystä liiketoiminnan eri elementeistä, mistä on selvää hyötyä yritysmyynnissä. Opintojen ja työnteon yhdistämisen energinen Oskari näkee haasteen sijaan mahdollisuutena.

”Opinnot eivät enää vaadi juurikaan läsnäoloa koululla vaan suoritan kursseja verkossa. Aktiivisuutta ja tarkkaa aikatauluttamista tämä totta kai vaatii, että kaikki tulee hoidettua, mutta hyvin on pärjätty ja nyt ollaan jo loppusuoralla. Toisinaan päivät ovat aika pitkiä, mutta vastapainoksi tyhjennän päätä liikunnalla ja kitaran soitolla”, Oskari kertoo.

Hyvä perehdytys ja lämmin vastaanotto

Nousujohteista tuloskehitystä tavoitteleva Oskari on tyytyväinen lämpimään vastaanottoon Fonectalla. Alun kattava perehdytys antoi hyvät lähtökohdat onnistumiselle. Esimiehet tuntuvat helposti lähestyttäviltä ja he auttavat myyjiä päivittäisessä työssä. 

”Työ tuntuu haastavalta ja mielekkäältä! Paljon on kiinni omasta aktiivisuudesta, mutta itselläni on kova tahto onnistua ja kehittyä hyväksi myyjäksi, joten aktiivisuudesta aion pitää kiinni. Erityisesti tykkään siitä tekemisen meiningistä, mikä Fonectalla tuntuu olevan”, Oskari sanoo.

Teksti: Katariina Kemppi
Artikkeli on julkaistu Fonectan verkkosivuilla 31.01.2020

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *