Dustin on johtava, verkkokauppaan keskittyvä IT-kumppani, jolla on toimintaa Pohjoismaissa ja Alankomaissa. Dustinilla on lähes 2000 työntekijää, jotka edustavat yli 20:tä eri kansallisuutta. Yritys perustaa toimintansa filosofialle, jonka mukaan menestys saavutetaan ryhmätyöllä.
Dustin on erinomainen työnantaja vastuullisuutta arvostaville huippumyyjille, sillä se on ottanut vastuullisuuden yhdeksi avainasiaksi strategiassaan. Yrityksen päätöksenteossa sekä toiminnassa halutaan ottaa huomioon pitkäaikaiset vaikutukset niin yhteiskunnalle kuin ympäristöllekin, ja vastuullisuus ulottuukin yrityksen koko arvoketjuun. Dustinin kunnianhimoisena tavoitteena on vähentää ilmastovaikutuksiaan 40 %:lla vuoden 2020 aikana muun muassa pakkausmateriaalien sekä toimitusten ilmastovaikutuksia pienentämällä.
Olemme valtavan iloisia siitä, että Dustin liittyi mukaan kultasponsoreiden joukkoon vielä viime hetkillä. On mahtavaa saada kumppaniksi vielä yksi vastuullinen, inspiroiva ja asiakaslähtöinen edelläkävijäyritys.
Mikä houkutteli Dustinin liittymään mukaan vielä viime hetkillä?
Ensinnäkin tiedämme, että suomalaisissa nuorissa on tulevaisuus. Se yhdistettynä myyntityön kehittämiseen ja kaiken myynnin arvostuksen nostamiseen olivat pontimena päätöksemme taustalla. Luonnollisesti etsimme myös Dustinin palvelukseen uusia talentteja meitä vanhoja sparraamaan, kertoo Antti Kansanen, Director, Corporate Sales Finland.
Dustinin intohimo ja arvostus myyntityötä kohtaan yhdistettynä opiskelijoiden asenteeseen, intoon sekä uusiin näkökulmiin luovat täydellisen kombon – yhteistyö on molemminpuolinen oppimisprosessi, jossa kaikki voittavat.
Yhteistyön ansiosta Dustin saa mahdollisuuden tutustua myyntityön valmentavaan koulutusohjelmaan sekä tietenkin uuden sukupolven myynnin huippuosaajiin. Lisäksi Best Seller Competition tarjoaa oivallisen tilaisuuden päästä seuraamaan kilpailutilannetta, joka yllättää kisaajat varmasti ja tarjoaa ainutlaatuista käytännön harjoitusta. Kilpailutilanne on pyritty rakentamaan siten, että se vastaisi aitoa myyntitilannetta. Asetelma pistää todellakin kilpailijat koville – myyntitilanne itsessään on jo jännittävä kokemus, ja nyt sitä arvioidaan kokonaisen tuomariston voimin.
Myyntikeskustelun käyminen tilanteessa, jossa ammattiostaja, puolentusinaa silmäparia ja videokamera seuraavat on melko tavalla paineistettu – toisaalta niin voi olla myyntitilanteet elävässä elämässäkin, ja juuri tämä tekee Best Seller Competitionista kiehtovan, toteaa Antti Kansanen.
Kilpailua seuraamalla vanhat myyntiopit muistuvat mieleen, mutta aina oppii myös jotain uutta. Kilpailijoiden asenne on kohdallaan ja motivaatio tietenkin korkealla, joten hyvää jälkeä syntyy ja ajatuksia sekä ideoita kehittyy molemmin puolin.
Toinen ilmiselvä hyöty kisayhteistyöstä on tietenkin myös, jo aiemmin mainittu, myynnin opiskelijoihin tutustuminen ja potentiaalisten uusien myyntihenkilöiden rekrytointi. Dustinilla aukeaa ja on avoinna lukuisia mahdollisuuksia monipuolisessa myynnin tehtäväkentässä. Työnantajana Dustin on mitä mainioin, joten yhdistämällä mahtavat myynnin osaajat ja oivallisen työnantajan molemminpuolinen menestys on väistämätöntä, Antti jatkaa.
Mitä odotatte tämän vuoden kilpailulta?
Odotamme tiukkoja myyntikeskusteluja, kovaa kaupallista vääntöä, klousausehdotuksia, uusia ideoita, uutta oppia, hyvää fiilistä ja ennen kaikkea voittaja-asennetta ihan jokaiselta. Best Seller Competitionissa hienoa on myös se, että ihan kaikki ovat voittajia, vaikka ei itse kisaa voittaisikaan – jokaiselle löytyy paikka. Ja tietysti odotamme uusia säkenöiviä tuttavuuksia, uusia potentiaalisia myynnin kisällejä ja edelleen uusia myynnin ammattilaisia kasvavaan dustinilaisten joukkoon, Antti vastaa.