Best Seller Competitionin kokemus vei myyntihommiin

Accountor Enterprise Solutionsilla Customer Success Managerina työskentelevälle Henri Lähteenmäelle Best Seller Competition on tuttu juttu. Henri osallistui itse Best Seller Competitioniin vuosi sitten keväällä 2018. Ennen päätymistä Accountorille, Henri kerkesi hakea opintojen ohella työkokemusta vakuutusten maailmasta Vakuutusyhtiö IF:stä. Opintojen lopulla viime kesänä Henri siirtyi Academic Workille Account Manageriksi.

Henri kertoo kokemuksensa Best Seller Competitionista olleen erittäin hyvä. Kisasta sai hyvät opit käytännön työelämään, ja Henri on päässyt hyödyntämään oppeja jo kuluneen vuoden aikana. Vuosi sitten Best Seller Competition huipentui Haaga-Helian AMK:n tiloissa järjestettävään finaaliin, joka oli Henrin mukaan tapahtumana erittäin onnistunut.

Kisassa järjestetty myyntitilanne kokeneiden tuomareiden ja ostajan edessä oli Henrin mukaan positiivisen jännittävä kokemus. Vaikka myyntityön kokemusta oli pitkästä harjottelusta jo kerääntynytkin. Kokeneiden tuomareiden joukossa istui myös Henrin Accountorille rekrytoinyt Accountor Enterprise Solutionin myyntijohtaja Jari Pakarinen. Accountor Enterprise Solutions sponsoroi tapahtumaa myös vuonna 2018. Pakarinen kiinnitti jo tuolloin huomiota reippaaseen Henriin, mutta vielä tuolloin eivät keskustelut johtaneet pidemmälle.

KERRAN ASIAKASTYÖSSÄ, AINA ASIAKASTYÖSSÄ?

Viime joulukuussa Henri päivitteli kuulumisia Jarin kanssa ja nopeasti selvisi, että Accountorilla voisi olla tarvetta Henrin työpanokselle. Kaksikko keskusteli hyvin avoimesti Henrin vahvuuksista ja mielenkiinnon kohteista. Näkemykset asiakassuhteen kokonaisvaltaisesta hoitamisesta sekä palveluiden laadun parantamisesta vastasivat hyvin toisiaan. Henri siirtyi Accountor Enterprise Solutionin palvelukseen helmikuussa.

Henri nauttii työstään Accountor Enterprise Solutionilla. Aluksi hän ei nosta yhtä yksittäistä elementtiä, joka vaikuttaa työssä viihtymiseen, vaan kertoo kokonaisuudessaan mukavasta työstä ja hyvästä arjesta. Hivenen mietittyään toteaa kuitenkin, että vapaus vaikuttaa omaan kalenteriin ja asiakassuhteiden kehittämiseen, merkitsevät paljon. Toisena tärkeänä asiana Henri mainitsee ympärillä työskentelevien ihmisten olevan myös ehdoton voimavara. Henri on saanut hyvin apua työkavereiltaan ja neuvoja alun haasteisiin. Henri kokee työyhteisön hyvin tärkeäksi ja haluaisikin kerätä eri toimistoilla työskentelevät kollegat useammin saman katon alle.

Aiemmista töistään Henri on oppinut, että kaiken ei tarvitse aina mennä tietyn muotin tai kaavan mukaisesti. Asiakkaita voi palvella hyvinkin räätälöidyillä menetelmillä, asiakkaan ehdolla. Se vaatii ennen kaikkea laajaa asiantuntemusta, mutta myös kykyä kuunnella asiakkaan tarpeita entistä tarkemmin. Työskenneltyään lähes kahdeksan vuoden ajan asiakkaiden parissa, Henri uskoo työskentelevänsä asiakkaiden kanssa myös vuosien kuluttua tulevaisuudessa, kehittäen nykyasiakassuhteita ja varmistaen palvelun laadun kehittymisen eri tavoin.

MITÄ BEST SELLER COMPETITIONISTA JÄI KÄTEEN?

Myyntiprosessin ja kattavan tarvekartoituksen lisäksi Henri kertoo oppineensa paineensietokykyä myyntitilanteessa sekä vahvaa reagointikykyä ja valmiutta erilaisiin asiakastilanteisiin. Henri kertoo kisan olleen selkeästi opettavin kokonaisuus koko myynnin opiskelujaksosta Turun Ammattikorkeakoululla ja suositteleekin kisaa kaikille myyntityöstä haaveileville.

Henrin neuvoo kisaan osallistujia: ”Ottakaa kaikki ilo irti tapahtumasta ja verkostoitukaa laajasti eri alojen ammattilaisten kanssa. Kisa on ainutlaatuinen ja erittäin kovatasoinen, josta saa erittäin hyvät valmiudet työelämään, myytävistä tuotteista ja palveluista riippumattomasti.”

Ja eihän sitä tiedä, Pakarinen Jari on tuomaristossa tänäkin vuonna – ura Accountorilla voi olla mahdollinen sinullekin.

Henri Lähteenmäki
Customer Success Manager
Accountor Enterprise Solutions

Lue lisää Accountorin liiketoiminta ja ICT-ratkaisuista:
https://www.accountor.com/fi/finland/liiketoiminta-ja-ict

Comments are closed.