Best Seller Competitionin kilpailutilanteessa myyjän työtä arvioidaan 20 minuuttia kestävässä asiakastapaamisessa, jossa ihan todellista pääsponsorin tuotetta myydään prospektille, joka on roolissaan yksi tuomareista. Myös muut sivusta seuraavat tuomarit, jotka koostuvat myyntialan ammattilaisista, arvioivat suoritusta: aloitusta, tarvekartoitusta, ratkaisun esittämistä ja muun muassa asiakkaan kysymysten käsittelyä.
Tuomarina myyntisuorituksia seuranneena minun täytyy todeta, että kilpailutilanne yllättää todentuntuisuudellaan. On kuin tarkkailisi aitoa B2B-myyntitilannetta kärpäsenä katossa. Tosielämän myyntitilanteisiin rinnastettavuuden tietävät myös useat yrityskumppanit, jotka seuraavat erityisen tarkasti nuorten ammattilaisten osaamista.
Kilpailutilanne voi muuttua monelle kilpailijalle eräänlaiseksi työhaastattelutilanteeksi, ehkäpä heidän tietämättäänkin. Olenkin todistanut useasti, kun arvostetut yritykset tekevät työtarjouksia opiskelijoille. Kilpailuun osallistuminen on parhaimmillaan unelmien täyttymys kilpailijoille!
Best Seller Competition -finaali streamataan 15.4.2021. Seuraa Best Seller Competiotinin ja MMA:n kanavia, niin et missaa striimin ilmoittautumislinkkiä!