Pihla Group mukana Best Seller – kilpailussa myynnin arvostuksen lisäämiseksi

Pihla Group kehittää ja valmistaa ikkunoita ja ovia Pihla-, PihlaPRO, Tiivi-, Profin-, Klas1, Sydänpuu, Metallityö Välimäki ja Puuseppien – tuotemerkeillä. Pihla Groupin laaja tuotemerkkivalikoimamme palvelee kaikkia asiakkaita aina saneeraus- ja uudiskohteista arkkitehtuurisesti haastavimpiinkin kohteisiin sekä erilaisiin julkis- ja hallintorakennuksiin. 

Pihla Groupilla on kahdeksan tuotantolaitosta, jotka sijaitsevat Ruovedellä, Kannuksessa, Haapajärvellä, Pudasjärvellä, Kuusamossa, Joutsassa, Nokialla ja Hyvinkäällä ja yritys työllistää Suomessa noin 850 työntekijää.  

Pihla Group on moderni, vastuullinen ja vakavarainen puutuoteteollisuuden yritys, joka työllistää ison joukon myyjiä eri asiakassegmenteissä ja myyntiin suoraan sekä välillisesti liittyviä henkilöitä Suomessa.  

Miksi lähditte mukaan Best Seller kilpailun sponsoriksi? 

Olemme toimineet Haaga-Helian partneriyrityksenä nelisen vuotta, ja otimme osaa BSC kilpailuun vuonna 2020 sponsorina. Tuolloin kilpailu siirtyi pandemian seurauksena etätapahtumaksi, ja tänä vuonna halusimme lähteä mukana uudelleen, kokeaksemme tapahtuman hengen myös livenä.  

Myynnin ammattikunnan arvostus ja ymmärrys on entistä tärkeämpää, saati niiden tulevaisuuden kykyjen kanssa verkostoituminen, jotka myyntiä opiskelevat. Myynti ei tyypillisesti ole ensimmäinen uravalinta nuorelle Suomessa, ja siksi me haluammekin yrityksenä olla mukana vahvistamassa käsityksiä siitä, että myynti on tärkeä, varteenotettava ja vastuullinen uravaihtoehto, jonka parista löytyy loputtomasti menestyksen mahdollisuuksia.  

Pihla Groupissa valtaosa henkilöstöstä työskentelee myynnin parissa sekä suoraan että välillisesti – palkkalistoilla sekä kumppaniyrityksinä. Ilman näitä ammattilaisia, ei meillä olisi liiketoimintaa! Tulevaisuudessa niin meillä kuin monessa muussakin yrityksessä, koko toimintaa on osattava katsoa myynnillisestä näkökulmasta – on osattava myydä itsensä yrityksenä ja asiantuntijoina niin asiakkaille kuin osaajillekin, ja missä voisimme paremmin oppia tätä paremmin kuin myynnin tulevien ammattilaisten keskuudessa? Jokainen on myyjä – tämä unohtuu helposti. Ei ole työtehtävää, jossa ei tarvitse minkäänlaista myymisen tai vuorovaikuttamisen taitoa.  

Millaisia mahdollisuuksia koette Best Seller kilpailun tarjoavan mukaan lähteville yrityksille?  

Tämä on oiva tilaisuus olla näkyvillä myynnin tulevien kykyjen ja ammattilaisten keskuudessa. Verkostoitumisen mahti on tämäntyyppisessä tapahtumassa aivan verraton. Lisäksi tapahtuma antaa mahdollisuuden kehittää työnantajakuvaa, eikä ole lainkaan huono asia, että asiakkaammekin tulevat tietoiseksi siitä, millä tavalla panostamme niihin asiantuntijoihin, jotka heille tuotteita ja palvelujamme myyvät. Me voimme ammentaa valtavasti tietoa ja taitoa niiltä henkilöiltä, jotka ovat myynnin tulevaisuuden keihäänkärkiä.  

Mitä hyötyjä toivotte yhteistyön teille tuottavan? 

Monenlaisia, mutta ensisijaisesti olemme kertomassa ilosanomaamme yrityksestämme myynnin tuleville ammattilaisille. Ehkä jopa pääsemme tulevaisuudessa kilpailemaan näistä kyvyistä työmarkkinoilla!  

Toivomme, että pystymme myös kirkastamaan ymmärrystä ja tietoisuutta puutuotealan monista mahdollisuuksista tulevaisuuden kyvyille.  

Haluamme myös olla tukemassa myynnin arvostuksen ja ymmärryksen lisäämistä. Ilman myyntiä ja ansiokkaita myyjiä, meillä ei ole olisi mitään.   

Mitä odotatte tämän vuoden kilpailulta? 

Hienoja kokemuksia, muistoja ja tärkeitä kontakteja sekä toisiin yrityksiin, alan asiantuntijoihin ja ennen kaikkea tulevaisuuden myynnin ammattilaisiin. Ehkä voimme tulevaisuudessa myös juhlistaa sitä, että yrityksessämme työskentelee useita BSC-polun käyneitä myynnin ammattilasia.  

Comments are closed.