Timon mielestä valmentamisessa, ja oikeastaan koko opettajan uralla, parasta on kilpailun jälkeinen hehku. Tämä hehku tulee opiskelijoista riippumatta siitä, voittavatko he vai ei. Myyntikilpailut Timo näkee ennen kaikkea opetus- ja oppimismenetelminä. Se, että opiskelijat pystyvät voittamaan itsensä, motivoi Timoa opettajana ja valmentajana. Valmennussessiot ovat opettavaisia myös Timolle – ”Kun käyttää kahta korvaa ja yhtä suuta, niin pystyy aina oppimaan.”
Best Seller -kilpailuun valmentavalle kurssille osallistuu 22 opiskelijaa. Kurssi huipentuu SALO-myyntikilpailuun, joka on yksi Turun ammattikorkeakoulun järjestämistä myyntikilpailuista. Se on ikään kuin kurssin lopputentti, ja edellytys kurssisuorituksen saamiselle. SALO-myyntikilpailusta kuusi parhaiten menestynyttä etenee Best Sellerin alkuerään.