Kilpailu

Kilpailu

Jo 11 vuoden ajan ammattikorkeakouluopiskelijat ovat kisanneet parhaan myyjän tittelistä Haaga-Helian ja Turun ammattikorkeakoulun organisoimassa Best Seller Competition -kilpailussa. Kilpailu tarjoaa uskomattomia mahdollisuuksia niin opiskelijoille kuin yrityksillekin. 

Ammattitaitoiset myynnin valmentajat kuudesta ammattikorkeakoulusta kouluttavat alan lupaavimpia opiskelijoita, joiden taitoja mitataan myyntitilannetta mukailevassa kilpailutilanteessa. Tavoitteenamme on nostaa ammattimaisen myyntityön arvostusta ja kehittää yrityksille elintärkeää myyntiosaamista suomalaisessa yhteiskunnassa.

Alkujaan Best Seller Competition on ollut Turun ammattikorkeakoulun ja Haaga-Helian välinen kilpailu, mutta vuosien varrella muutkin Suomen ammattikorkeakoulut ovat innostuneet kilpailusta ja vuonna 2020 kilpailuun osallistui jo kuusi B2B-myyntityöhön opetuksessaan panostavaa korkeakoulua. Kilpailu järjestetään vuorovuosin Helsingissä Haaga-Helia ammattikorkeakoulussa ja Turun ammattikorkeakoulussa.

Mukaan osallistuvat korkeakoulut aloittavat jo aikaisin oman kilpailijajoukkonsa valmentamisen kohti kevään finaalia. Kouluilla on omat opintojaksonsa ja alkukarsintansa, joiden voittajat jatkavat myyntikilpailun finaaliin. Kilpailuun valitaan neljä parasta kilpailijaa kustakin ammattikorkeakoulusta. 

Myynnin oppimisessa on tärkeää päästä harjoittelemaan taitojansa oikeisiin yrityksiin. Kaikki kilpailussa mukana olevat korkeakoulut tekevät läheistä yhteistyötä yritysten kanssa, joten opiskelijoilla on jo ennen valmistumistaan kokemusta yritysmaailmasta. Best Seller Competition on opiskelijoille täysin uniikki keino testata ja kehittää omaa osaamistaan. Kilpailu valmentaa korkeakouluopiskelijan alan halutuksi moniosaajaksi, huippumyyjäksi, joka vastaa tulevaisuuden tarpeisiin.

Kilpailuun haetaan vuosittain yhteistyökumppaneita sponsoreita, joille kisatilanne on erinomainen keino tutustua tulevaisuuden huippumyyjiin. Best Seller Competition on myös erinomainen keino rakentaa työnantajamielikuvaa sekä parantaa yrityksen näkyvyyttä opiskelijoiden keskuudessa. Best Seller Competitionissa on mukana monta upeaa, myyntiä arvostavaa yritystä, joita ilman kilpailun järjestäminen ei olisi mahdollista. Mukana olevat yrityskumppanit pääsevät seuraamaan sekä tuomaroimaan intensiivistä ja mielenkiintoista kilpailua, jonka avulla yritykset voivat oppia itsekin uutta sekä löytää uusia lahjakkuuksia. 

Keväällä 2020 olemme saaneet kilpailun pääsponsoriksi Lime Technologies:in, jonka CRM-järjestelmää kilpailussa myydään kuvitteelliselle ostajalle. Muita sponsoreita ovat Canon, Fonecta, Academic Work, Lindström, Pihla ja Techdata. Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset, MMA, toimii meillä viestinnällisenä yhteistyökumppanina. 

Comments are closed.